springa ifrån sorgen?

Sofies fråga
När ett förhållande tar slut för mig, går jag direkt på nästa.
Då söker jag inte en "rebound" att senare göra slut med, utan jag går direkt
på riktiga relationer, oavsett hur mycket jag älskar och saknar min senaste.
Det känns som ett hån mot tidigare förhållanden, men rent emotionellt känns det "okej".
Varför gör jag såhär? Klarar jag inte att vara ensam? Tack och kram / Sofie


Eva Rusz svarar: Det är ett självtröstande beteende som
du tar till, omedvetet som skydd mot smärtan/sorgen osv.
Du bör öva dig i att stanna upp, acceptera det KÄNNS att göra slut
(bli övergiven eller själv ge upp). Sorgen försöker du springa ifrån och
då hinner du inte heller bearbeta och lära dig ngt av de relationer du haft.
Öva alltså på att fundera/bearbeta för du vill väl bli bättre i ditt relationsliv?


Det är fler än man tror som omedvetet andvänder sig utav den här typen av "komma över beteende". Mina tankar kring det är att man vill känna sig uppskattad av någon eftersom det varit en vana. Eva Rusz utvecklar och ger verkligen ett bra svar. Är det inte bara så sant?

Kommentarer
Postat av: becka

this is me............ ! och många andra, ja!

2008-04-23 @ 14:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback