respekt.


Vad får människor att känna ett behov av att ställa krav på andra som de inte ens kan följa själva? Och varför är det  så svårt att inse sina brister och be om ursäkt? istället används en förmåga att tackla tillbaka, trots sina fel, och lägga över sina brister på den andra personen i fråga. Tänk vad ett "förlåt jag gjorde fel" från första böjan skulle vara bättre. Eller ännu bättre att inte gå imot sina egna principer, att inte ha sån sjuk dubbelmoral. Nu kan jag tänka mig att jag blir den som får ta skiten, jag blir den som får ta skulden, jag är den "dåliga" för att jag skriver ett påstående öppet i min blogg. Men jag skriver varken namn eller händelse, jag skriver enbart funderingar kring det hela. Så nej, jag försöker inte idiot förklara dig.. Men man väljer ju att agera på olika sätt. Jag har mina brister jag med, det har vi alla. Men att inse rätt och fel är en bit på vägen till respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback