Sushi inget för norrlänningar?

Go-karten gick väl sådär, antar att jag är lite mesig med gasandet. Så jag måste erkänna att jag låg näst sist hela tiden, med som tur var låg pappa sist. Han var sämst på tv-spel igår och sämst idag, min pappa är inte speciellt matcho av sig. Efter det så åkte vi och handlade hem mat och om jag får välja blir det ju såklart sushi. Ni som följer min blogg vet ju hur ofta jag köper det och hur mycket jag älskar det. Farmor hade sökt och hittat en sushibar här i Luleå, så vi åkte självklart dit. Jag kunde inte byta ut lite i tolvbitars menyn så att jag fick 4 räkor och 8 caloforniaroll. Fick då bara köpa 10 rullar och lägga till 2 räkor till styck pris. California rolls är tydligen inte Califoprnia rolls här uppe, det var som makirullar fast utan lax och med regnbågsrom istället. Dessutom var det svenskar som jobbade, bor det inga kineser eller japaner här? Dom skulle ju tjäna enormt med pengar, eftersom dom kan sin sak. Gav det en chans iallfall fast kunde inte låta bli att suktas av pappas hamburgertallrik och min brors natchotallrik. Riset var inte som vanligt sushiris hemma i stockholm, det blev helt löst..korn för korn när man stoppade biten i munnen. Ne besviken blev jag och jag fick betala extra mycket för skitsushi. Jag börjar längta hem nu, inte för sushin men det sklle vara gott med äkta vara. Jag saknar Robban enormt mycket, måste vara bara för att jag är här. I vanliga fall jobbar han ju måndag - torsdag så det är jag ju van vid. Nu får jag inte träffa honom förns på söndag och han åker ifrån mig måndag morgon igen. Känner mig så långt borta nu också, vi ska tacka gudarna för att telefonen finns. Nu ska jag Kolla på The Notebook och äta Ben and Jerry's glass (som knappt några norrlänningar vet vad det är) Filmen är en av de bästa jag någonsin sett! puss på er.



Ser ungefär ut som mina hemlagade



Detta var jag ute efter, så det ska vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback