ett smart val

Ikväll gjorde jag mig iordning och allt för att gå ut med massa tjejer. Gick över till Lina som planerat, hade dock inte varit säker på att jag skulle med tidigare under dagen. Men för att slippa ensamheten så ändrade jag mina planer. Väl där kände jag verkligen hur osocial och otaggad för fest jag var. Så när de andra gick ut gick jag hem, ett smart val från min sida. Vad skulle jag ut och göra? Allt handlar ju om att jag inte klarar av ensamheten just nu. För det första så börjar jag jobba 07.45 imorgon, lär då vara glad att jag stannat hemma. För det andra så skulle jag inte dricka vilket skulle innebära att jag inte hade lika kul som de andra och fått hemlängtan tidigare. För det tredje hade jag i så fall fått åka hem ensam, vilket jag vägrar. Det är något jag gjort ett fåtal gånger i nödfall. Jag är så rädd och orolig för att det ska hända mig något. Vi lever i en sjuk värld det gäller bara att vara på fel plats vid fel tillfälle. Spelar egentligen ingen roll vilken tid på dygnet det är. Men ensamt, mörkt och folktomt klarar jag inte av. Därför ligger jag nu nerbäddad i sängen med en godispåse och en bra bok! Vilket känns jävligt skönt just nu.




Nu ska jag fortsätta läsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback