Den övertrevliga värden

Är ni bakis? Inte jag! Ibland är det så jävla skönt att slippa det, jag tror ni håller med. Igår gick jag och robban ut och käkade middag på resturang mandarin city på sveavägen (tror jag det var). En grymt bra resturang som hade buffè då det ingick Sushi, Kina mat, och Mongoliskt. Vi blev sjukt mätta, godast var såklart sushin. Buffè för en person gick på 139 kr + dricka, Det är väl helt okej när man kan sitta hur länge man vill och äta massor av god mat. Det ingick efterätt också friterad banan med glass men det blev för mycket för oss så vi brydde oss inte om den. "Värden" inne på resturangen var sjukt trevlig, övertrevlig nästan, nästan så att det blev för mycket. Robban blev kallas mr hela kvällen och jag blev kallas fröken. ungefär såhär lät det under måltiden " Vill fröken ha kvar sina bestick till senare?", " Vad kan jag stå till tjänst med Mr?" och "Men Mr och fröken det ingår efterätt på dte här också inte ska ni gå" osv. FAN blev inte jag kallad för miss för? eller madam som robban tyckte att han skulle kalla mig. Sedan kom det in en rosförsäljare också som började prata om sin ruttna 2a i rinkeby med sällskapet en bit bort. Och var i desperat behov av att sälja rosor. Efter att jag tackat nej så frågade han mig med sin allra djupaste rost och tittade mig rakt in i ögon och klämde fram...är du verkligen säkert? Efter middagen blev vi sjukt mätta och åkte hem och la oss i sängen. Slö kollade lite på tv tills att jag somna och nu sitter jag på jobbet. Slutar 18.30 idag, så nog bara hem och ta det lugnt då, ingen fest för mig i helgen alltså. Ciao


Kommentarer
Postat av: Jenna

åt på mandarin city för ett antal år sen och minns att jag älskade maten! :D

2008-06-28 @ 16:26:20
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback