Jävla shopping beroende


















Det är sjukligt, har precis suttit och kollat igenom alla reklamblad som slank in i brevlådan. Jag gör nog det nästan varje måndag, tar upp alla sätter mig vid bordet och är beredd att kryssa för de varor jag vill ha med en penna. Och idag vetjag att min mamma ska ner till centrum, kan inte låta bli att tvinga mig på för att på något sätt påverka och känna att jag är med och handlar. Om jag själv haft pengar skulle jag redan varit där, bara för att se om det är något jag behöver. Spelar ingen roll om det är kläder, skor, mat eller annat bara jag får göra av med lite pengar mår jag bra. FÖR STUNDEN! Jag slösar så otroligt mycket pengar vilket blir JÄTTEJOBBIGT I LÄNGDEN. Varje månad innan löning lovar jag mig själv att vara sparsam. Jag shoppar inte lika mycket men pengarna dras iväg på ännu mer onödiga saker. Så jag misslyckas alltid ändå. Spekulerade lite med robban om hur mycket vi egentligen gjort av med på sushi sen han fick mig att tycka om det, det är tusentals kronor. På vad? en maträtt? Jaja hur som helst, vad tjänar jag på att följa med mamma ner till centrum? Är det något som är livsviktigt som jag behöver? Eller vill jag bara ha något nytt, jag vet iof vad jag behöver och det är sminkborttagning. Men det kan väl vänta tills på onsdag? Sen så vill jag ha en ny mascara lite vindruvor ochjordgubbar skulle också vara gott. men kanske borde jag nöja mig med min gamla mascara (som fortfarande funkar) och min halva vattenmelon som ligger i kylen. En annan sak som behövs är faktiskt glödlampor, är några här och där som inte funkar. Men å andra sidan så är det ljust ute. Jag ska ändå iväg till gymmet och kanske inte har tid för centrum, men shopping beroendet kommer ta över som vanligt. HÅRFÄRG, det ska jag ha! Har inte färgat håret på 1 år och jag kan inte vänta tills på onsdag (då min lön kommer, och det ska slösas ?!?!) Hm, HJÄLP MIG?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback