Midsommarafton



Idag är det midsommar och alla verkar åka ut på olika landställen för att kröka sönder sig. Men jag har turen att jobba imorgon trots att det inte är min veckas dag. Någon dum idiot hade skrivit upp sig på sommarschemat just dagen efter midsommar. Hur omöjlig är inte den tiden att byta bort, därför har jag inte ens försökt. Så det blir nog rätt lugnt idag, kan ju självklart dricka under dagen men kvällen får bli lugnare för min del. Vi ska flytta ut lite bord på gräsmattan framför mig och käka god mat och dricka, umgås lite bara. vilka vet jag inte riktigt mer än brorsan mamma hennes kille och Amanda. Sen droppar det väl förbi folk som mamma pratat med kanske.

Jag jobbade igår, i onsdagskväll frågade chefen om jag inte kunde komma in och jobba på morgonen. Hade inget bättre för mig så jobbade mellan 7.45 och 16.00 igår. Vi hade fått största leveransen någonsin sammanlagt kanske 50 olika burar fulla med nya varor. Jag plockade hela dagen, tog 1 endaste kund i kassan. Var sjukt trött nät jag kom hem och robban kom bara tio minuter efter så låg vi och kramade om varandra i sängen en stund. Sedan blev det ICA Maxi som vanligt, där vi shoppade loss för en mysig middag. Det blev marinerade kycklingspett med potatisgratäng och sallad med vattenmelon, mango och fetaost. panereade räkor (party sticks, ingen hit!) tomat och mozarella sallad. Till förrätt gjorde vi en varsin skagentost med färska räkor, citron och basilika. Blev ingen efterätt, men glassen ligger kvar i frysen. Jag och robban har nog nästan aldrig lagat vanlig husmanskost, vi ska jämt lyxa till det lite. Det kan väl vara gott med makaroner och köttbullar också?

Robban åkte precis och Amanda är påväg hit, bra byta eftersom jag tycker så mycket om att vara med båda två. Ska möta amanda nere i centrum om en stund så det är väl bara att ta sig upp ur sängen. Ha en superbra MIDSOMMARAFTON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback