sjuka samtal.

Kollade på filmen The hills have eyes 2 med jossan och anthon ikväll. Inget jag skulle rekomendera er att se, men den fick mig på roliga tankar. Pratade precis med andreas i telefonen och försökte förklara hur jag skulle agera om jag var i deras situation. Drar lite snabbt vad den handla om och sedan förklarar jag hur jag skulle agera.

De är ett gäng soldater som ska åka och öva, träningslägret ligger vid ett berg med grottor. Där lever "grottmongon" dom är ute efter att döda dessa soldater. I en av scenerna så klättrar soldaterna upp i berget med hjälp av rep som mongosarna sedan tar. de dödar en efter en...

vad gör man då? kämpar för att ta sig levande därifrån? kan man komma därifrån? repen är ju borta..


Då kommer vi dit då jag sätter mig in i filmen, jag är där och jag skulle inte vilja att något av dessa monster dödar mig eller våldtar mig för att få tillökning (de gjorde så med kvinnorna). Så jag försöker förklara på telefon att jag då hellre skulle hoppa ner från stupet och dö på egen hand. Kom sedan på att det låter rätt dumt när jag fick motargument, skulle vara lättare att skjuta mig själv, (soldater = vapen). Det är väl inte så konstigt, om jag förmodligen ändå blir dödad, vill jag väl bli det av mig själv? Eller är jag bara knäpp som tänker så? tror inte jag skulle ha så stark överlevnads instinkt för att palla trycket och kriga mot monstrena. ( för att sedan bli dödad ) Nu är det ju inte så att detta kommer hända mig..kalla mig knäpp om ni vill. Jag lekte bara lite med tanken, klicka på bilden eller se filmen, och lek lite med tanken ni också.




En annan sjuk sak jag tänkt på är att när jag badar varjedag går det åt så himla mycket vatten. Tänk vad det skulle räcka till fattiga i t.ex. Afrika och där ligger jag glad och plaskar i säkert 150 liter 1 gång om dagen. Den tanken får mig att känna mig lite dum.

Ska nog inte ens gå in på mitt och christoffers msn-samtal, berättade iallafall att jag har skräck för att tvätta i tvättstugan. Detta har kommit efter att ha hört om tvättstugemord. så vi drog igång en story vad som kommer hända mig i tvättstugan klockan 07.00 imorgonbitti. SCARY

Är trött och ska nog sova innan jag får för mig något mer, kan ju vara så att jag bara suttit och pratat i nattmössan.
puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: andreas

"Nu är det ju inte så att detta kommer hända mig.."
Jag bävar inför den shock som du möjligt står inför när du läser dessa ord theres men i detta fallet så har jag övervägt att sanningen väger tyngst kontra den vita lögnen. Din fysiska kropp kommer att ge med sig i verkligheten också, det är inte bara något som händer på film.
Det är inte min avsikt att få dig att hoppa ut genom lägenheten för att du knaske inte har rep eller just av den nyfunna vetskapen om att du en dag kommer att kola, utan bara för att få dig att sätta det hela i lite perspektiv, om än i ett litet överdrivet mått mätt. :)
Nu Arbete! Tjipp!

2008-03-04 @ 09:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback